sunnuntai 9. maaliskuuta 2008

PAPERINEN TYÖVÄENLUOKKA
Esikoiseni on innostunut leikkimään paperinukeilla. Siksi teimmekin yhdessä kellariin retken ja kaivoimme esiin omat vanhat paperinukkeni. Rakastin pienenä paperinukkeja. Jokainen paperinukkeperhe sai oman kirjekuoren, jonka päälle oli piirretty talo, jossa perhe asui, kadun nimi ja talon numero. Yhdessä namä kuoret muodostivat kokonaisen kaupungin. Jokaisen nuken taakse oli merkitty nuken nimi, ikä ja ammatti, joihinkin myös muita tärkeitä tietoja kuten "käy jumpassa" tai "alkoholisti". Minua kiehtoi erityisesti työväenluokka. Tässä yksi retro duunariperhe. Tämä perhe asui osoitteessa Piskinkuja 5.

Liisa Lahti, siivooja. Huomatkaa hieno peruukki.



Martti Lahti, hitsaaja.


Mikko lahti, 11. Pelaa jalkapalloa.


Minna Lahti, 10. Tanssii balettia. Nimetön mäyräkoira.

Lotta Lahti, 6.

2 kommenttia:

Joola kirjoitti...

Hieno tarina nukeilla! Ihanaa, että olivat tallessa. Ja nyt niiden elämä saa jatkua.
Minulla ei ole paperinukkehistoriaa. Paitsi oli meillä sellaiset paperivauvat, vähän isompaa kokoa. Olin kömpelö leikkijä, siksi barbitkaan eivät ehkä olleet niin minua. Niin ja sain Seura lehdestä Matti Nykäsen, kun häntä kuusivuotiaana fanitin.

momo kirjoitti...

Vau! Matti! Minulla on tallessa noista Seura-lehden nukeista enää Diana ja Charles.